onsdag 8. desember 2010

Jul igjen-nytt pepperkakehus

Ja da er det ikke lenge til jul, og vi er endelig igang med juleforberedelser. I dag har vi hatt første og delvis andre steg i pepperkakehusbaking.Da vi var godt igang med steg to, så jeg at jeg hadde glemte noe vestentlig.... jeg hadde nemlig ikke skjært ut vindu og dører!!!!!!! Noe så irriterende!! Men da var det ikke annet å gjøre, enn å jukse det til med melis. Greit nok, men langt ifra fornøyd.
Som dere ser av bildene så har det foreløpig kommet opp "hovedhus" og "stabbur". Må si jeg har tenkt mye på Hege i dag, som bor på Tanum gjestegård, hvor det er oppført et kjempefint stabbur. :-)) Ellers vil det etterhvert komme opp en stall med Jesusbarnet, Maria, Josef og noen engler, samt et slede med reinsdyr! Gleder meg til å se resultatet etter at barna har pyntet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar